اخبار تکنولوژی

شکست سامسونگ در بازار چین

اخیراً شرکت «Canalys»، که در زمینه تحلیل بازار فعالیت دارد، گزارش میزان فروش تلفن های هوشمند در بازار چین، در 3 ماهه سوم سال 2017 را منتشر کرده که در آن هوآوی در صدر لیست دیده می شود.

بر اساس این گزارش، هوآوی، اوپو و ویوو (Vivo) به ترتیب 19، 18 و 17 در صد از تعداد موبایل های عرضه شده به بازار این کشور را به خود اختصاص داده اند و رتبه های اول تا سوم را به دست آورده اند.

پس از این سه شرکت نیز به ترتیب شیائومی و اپل حائز رتبه های چهارم و پنجم شده اند.

نکته جالب توجه، عدم حضور سامسونگ در بین 5 شرکت اول می باشد. در حالی که سامسونگ بزرگترین عرضه کننده موبایل در جهان است.

لازم به ذکر است که در کل، میزان عرضه در این دوره نسبت به سه ماهه دوم سال جاری میلادی، با 5 درصد کاهش، به 119 میلیون دستگاه رسیده.
همچنین در این دوره، پس از مدت ها، اپل رشد 40 درصدی را تجربه کرده که از زمان عرضه آیفون 6 بی سابقه بوده.

اپل در دوره سه ماهه سوم سال 2016، تعداد 8 میلیون آیفون به بازار چین عرضه کرده بود.

در حالی که در دوره مشابه سال جاری میلادی، این عدد به 11 میلیون افزایش یافته است.

به نظر می رسد عرضه آیفون های 8 (بررسی دیجیاتو، بررسی ویدیویی دیجیاتو) و 8 پلاس در این رشد، تأثیر به سزایی داشته باشند.

البته احتمالاً با وجود قیمت بالای آیفون X، پس از عرضه این موبایل نیز رشد میزان موبایل های عرضه شده توسط اپل باز هم افزایش یابد.

بر اساس پیش بینی ها به نظر می رسد در زمان فرا رسیدن فستیوال خرید آنلاین چین در 20 آبان ماه، شیائومی، جایگاه اول را از هوآوی برُباید و در صدر جدول قرار گیرد.

منبع:دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *