اموزش محصولات شیائومی

اقدامات لازم قبل از مشمول شدن یک برند در طرح رجیستری

قبل از مشمول شدن یک برند در طرح رجیستری چه اقداماتی را لازم است تا انجام دهیم؟

درصورتیکه دارای تلفن همراهی می‌باشید که قرار است به زودی مشمول طرح رجیستری گردد، لازم است تا اقداماتی را انجام دهید.

۱- اقدامات لازم توسط مصرف‌کنندگان:
  • اگر تلفن همراه شما به هردلیلی در چند ماه گذشته خاموش بوده است، لازم است تا قبل از زمان آغاز طرح، تلفن همراه خود را با قراردادن سیمکارت درون آن روشن کرده و حتی المقدور با آن تماس بگیرید و یا پیامکی ارسال کنید.
  • در صورتیکه تلفن همراه شما دارای دو یا چند سیمکارت می‌باشد، بایستی با قرار دادن یک سیمکارت درون همه شکاف‌ها (Slot)، نسبت به فعالسازی تلفن همراه خود اقدام نمایید. توصیه اکید می‌گردد که تمامی slotها را با یک سیمکارت فعال نمایید.
  • جهت اطمینان از ثبت تمام شناسه (IMEI)های گوشی تلفن همراه خود، چند ساعت پس از قراردادن سیمکارت درون شکاف‌ها، حتما اقدام به فرآیند استعلام اصالت نمایید تا از ثبت شناسه (IMEI) در شبکه اپراتوری کشور اطمینان حاصل نمایید. برای اطلاع از چگونگی فرآیند «استعلام اصالت» اینجا کلیک کنید.
۲- اقدامات لازم توسط فروشندگان:
  • به فروشندگان محترم توصیه اکید می‌گردد در مهلت باقیمانده تا مشمول شدن یک برند در طرح رجیستری، تمامی گوشی‌های موجود در فروشگاه با آن برند که از مبادی قانونی وارد کشور نشده است را در اسرع وقت به فروش رسانند.
  • مشاهده شده است که برخی فروشندگان در روزهای منتهی به زمان مشمول شدن یک برند، با قراردادن سیمکارت در تلفن‌های همراه قدام به فعالسازی آن‌ها نموده‌اند.

بدینوسیله اعلام می‌گردد استفاده از این روش هیچ تضمینی را برای ثبت تلفن همراه در سامانه ایجاد نمی‌کند و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از فعالسازی با این روش (از جمله ثبت نشدن گوشی در سامانه) بر عهده شخص فروشنده می‌باشد.

  • از آنجایی که امکان انتقال مالکیت تلفن همراه فقط برای شماره سیمکارت‌هایی وجود دارد که حداقل یکبار درون گوشی قرار گرفته، لذا آن دسته از فروشندگانی که در فروشگاه خود، گوشی تلفن همراه دست دوم (کارکرده) با برندهای مشمول دارند، لازم است تا قبل از مشمول شدن یک برند، در داخل این گوشی‌ها سیمکارت خود را قرار دهند.

درصورتیکه سابقه‌ای از فعالیت تلفن همراه کارکرده با سیمکارت شخص فروشنده وجود نداشته باشد، از نظر سامانه همتا آن فرد مالک تلفن همراه محسوب نمی‌گردد.

لذا نمی‌تواند فرآیند انتقال مالکیت را انجام دهد و در هنگام انتقال مالکیت پس از انتخاب گزینه «افزودن دستگاه» و وارد کردن شناسه IMEI، با پیغام «شناسه دستگاه IMEI متعلق به شما نمی باشد» مواجه خواهد شد.

منبع:http://hamtainfo.ntsw.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *